Direkt zum Inhalt springen
Image Understanding and Knowledge-Based Systems
TUM School of Computation, Information and Technology
Technical University of Munich

Technical University of Munich

Menu

Links

Informatik IX

Image Understanding and Knowledge-Based Systems

Boltzmannstrasse 3
85748 Garching

info@iuks.in.tum.de




Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Last revision Both sides next revision
jobs [2014/05/15 14:16]
herrmmic
jobs [2015/04/16 17:06]
herrmmic
Line 6: Line 6:
  
 ====== Theses ====== ====== Theses ======
- 
-===== Tracking of the Ball in TV Broadcasts of Soccer Games ===== 
- 
-Our project covers the automatic analysis of soccer games from camera images. The main data source are recorded TV broadcasts of soccer games. In a multi-step approach we determine the players' coordinates on the field in world coordinates. However, the algorithms used to track the players are not suitable to track the ball. Therefore, the existing framework should be extended to also allow for a tracking of the ball, which takes a central role in the game. In the beginning, the position should be determined in image coordinates, a transformation in world coordinates is not necessary. The implementation should be integrate in the already existing framework and should be real-time capable. The task also comprises a literature research, the selection and adaption of a suitable algorithm and its implementation. 
- 
-**German:** Unser Projekt behandelt die automatische Analyse von Fußballspielen aus Kamerabildern. Die Hauptdatenquelle sind aufgenommene Fernsehübertragungen von Fußballspielen. In einem mehrstufigen Verfahren ermitteln wir die Position der Spieler auf dem Spielfeld in Weltkoordinaten. Allerdings sind die Algorithmen zur Verfolgung der Spieler nicht zur Verfolgung des Balls geeignet. Darum soll das bereits bestehende Framework erweitert werden, um auch eine Verfolgung des Balls, der eine zentrale Rolle im Spielablauf einnimmt, zu ermöglichen. Dabei soll die Position zunächst in Bildkoordinaten ermittelt werden, eine Umrechnung in Weltkoordinaten ist nicht notwendig. Die Implementierung des Ansatzes soll innerhalb des bereits bestehenden in C++ verfassten Frameworks geschehen und soll Echtzeitfähig sein. Die Aufgabenstellung umfasst eine Literaturrecherche, die Auswahl und Adaption eines geeigneten Algorithmus sowie dessen Implementierung. 
- 
  
 ===== Prediction of Player Movemement in Soccer Games ===== ===== Prediction of Player Movemement in Soccer Games =====

Rechte Seite

Informatik IX

Image Understanding and Knowledge-Based Systems

Boltzmannstrasse 3
85748 Garching

info@iuks.in.tum.de